fbpx
More

    Всеки осми потребител на Facebook с проблеми в живота си заради социалната мрежа

    Информацията е част от вътрешно проучване, осветлено от бившата служителка Франсис Хоган

    Близо 360 милиона потребители на Facebook са с проблеми в работата, личния си живот и здравето, в резултат от прекомерния си престой в социалната мрежа. Това става ясно от изследване, направено от самата компания, което впоследствие беше разпространено и обобщено от западни медии.

    Основните проблеми, които са констатирани при една сериозна част от потребителите на платформата, са нарушение в съня, влошено внимание към случващото се с децата им, дефицит на работоспособност и други. Проучването е било изготвено от “Отдела за благополучие на потребителите” на компанията, а резултатите бяха публикувани за първи път от “Уолстрийт джърнъл”.

    Отговорът на Мета, новото име на компанията, която седи зад Facebook е, че публикуваните данни са обобщени едностранчиво и грешно, и то “за пореден път”.

    Как вътрешен доклад на Мета достигна до медиите?

    Статистическите извадки на Facebook, дело на аналитиците на компанията, виждат бял свят благодарение на Франсис Хоган – бивша служителка, която миналата седмица свидетелства срещу доскорошните си работодатели пред конгреса на САЩ. През последните дни, Хоган предостави редица документи, които показват как точно функционира социалната мрежа и публикува поредица от уличаващи статии срещу технологичния гигант на Марк Зукърбърг.

    Why whistleblower Frances Hogan is Facebook's worst nightmare - إعلام نيوز  | موقع إخباري متكامل
    Франсис Хоган

    В конкретния доклад за ефекта на Facebook върху потребители се говори за “проблемно използване” и “интернет пристрастяване”. Той констатира негативно влияние върху 12.5% от хората, прекарващи определено време в мрежата. Докладът обаче дефинира различна степен на негативното влияние в различни части от света. В Щатите то е около 10%, но в Индия и Филипините всеки четвърти потребител е влошил качеството си на живот заради мрежата.

    Заплаха отвъд Facebook

    Анализаторите на компанията констатират, че подобен проблем може да се появи и при използването на други техни продукти като Instagram и Whatsapp. Докладът споменава и Twitter и Snapchat като социални мрежи, създаващи такива рискове. Те оказват натиск върху потребителите да отговорят на съобщенията и ги провокират да търсят постоянно нова информация в мрежата.

    Дизайнът на социалните платформи също може да предизвика подобна зависимост. Констатирано е, че наличието на червени точки и бутони, които показват появата на ново събитие, предизвикват интерес и намерение да прекараш повече време в мрежата. Отделно, наличието на все повече видео съдържание ,прави отделянето от телефона по-трудно.

    Експерти от компанията на Марк Зукърбърг са направили конкретни предложения за ограничаване на зависимостите, които потребителите усещат към мрежата. Част от тях са били интегрирани в общата стратегия. Например, сигнали, които да известяват ползвателите на платформите, че им е нужна почивка.

    Говорителят на Facebook Дани Левър увери публично, че специалистите им продължават да работят в тази посока. Големият въпрос обаче е, дали мениджмънтът има реално намерение да изгради възпиращи компоненти в самата система, които да се борят ефективно със зависимостите към мрежата.

    В документите, които Хоган предостави на обществеността, се поменава, че ръководните лица са били информирани за негативните ефекти върху потребителите, но са си “затворили очите”, защото резултатите на компанията вървят възходящо нагоре.