И второкласните пътища ще влязат в обхвата на тол системата. Това обяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов. Сега за тях не се плаща, а става въпрос за близо 3000 км.
Второкласната пътна мрежа така и не бе включена в системата след несъгласие на превозвачите.
Сега Караджов заявява, че ще разговаря с браншовите организации, защото “така е цивилизовано” и “от първия ден на второто тримесечие този обхват ще бъде включен”.
“Вероятно от 1 април. Това не е първоаприлска шега, искам малко време да поговоря с браншовите организации”, повтори министърът.
Два пъти повече средства се събират от нашите винетки отколкото от тежкотоварните международни и вътрешните превози, допълни той пред БНТ.
Иначе сега обхватът на тол системата е малко над 3100 км. В тях влизат около 800 км магистрали и 2300 км първокласни пътища.
Отделно, по думите на министъра, имало около 100 млн. лв. несъбрани глоби при нарушения от превозвачите, преминаващи по първокласната републиканска мрежа. И даде срок от около месец за това.
Караджов обяви още, че спира проекта за тунела под Шипка. Причината – оказало, се че се предвижда само по една лента за движение в двете посоки. По думите му ще бъде възложено ново проектиране, пише ClubZ.
По отношение на магистрала “Хемус”, изграждана незаконно в голямата си част, министърът посочи, че са раздадени авансово 1,3 милиарда лева – “уж да са по-евтини материалите”, а в министерството вече започнали да получават писма от строители, че няма да могат да продължат да работят на тези цени, т.е. ще искат индексация.