fbpx
More

    Световноизвестни конструктори за деца премахват препоръките си за пол

    Решението идва след доклад на Института „Джина Дейвис“

    “Лего” съобщи, че премахва препоръките за пол от играчките си, след като проучването показва, че момчетата се страхуват, че ще им се подиграят, ако играят с играчки за момичета, съобщава „Дейли Мейл“. Известната датска фирма, най-големият производител на играчки в света, казва, че нейните продукти се използват предимно от малки момчета. Но подчертава, че сега ще работи за премахване на половите стереотипи от играчките си и ще се насочи към продукти, предназначени за двата пола. Шефовете на фирмата за играчки от пластмасови тухлички са обявили продукти като “Lego Dots” и “Lego City Wildlife Rescue” като част от стратегията си напред. Те казват, че компанията, която е увеличила продажбите си до 4,95 милиарда паунда миналата година, „работи усилено, за да направи „Лего“ по-приобщаващо“. Новината идва след доклад на Института „Джина Дейвис“, посветен на пола в медиите. Той е създаден от носителката на „Оскар“, американската актриса, превърнала се в активистка Джина Дейвис, който установява, че 71% от анкетираните момчета се страхуват, че ще им се подиграват, ако си играят с това, което те описват като „играчки за момичета“. По поръчка на “Лего“, докладът включва проучване сред почти 7 000 родители и деца на възраст от 6 до 14 години от Китай, Чехия, Япония, Полша, Русия, Великобритания и САЩ.

    Той установява, че родителите са склонни да насърчат синовете си да участват в спортни или научно-технологични, инженерни или математически дейности, докато на дъщерите по-често им се предлага да се обличат, танцуват или готвят. Но други експерти твърдят, че докато момичетата вече са принудени да извършват повече „момчешки“ дейности, момчетата не са толкова насърчавани да участват в „момичешки“ дейности. Те казват, че в резултат на това момичетата развиват по-универсални умения, а момчетата пропускат умения като отглеждането. Междувременно изследователи от Института установиха, че докато момичетата стават все по-уверени и желаят да се занимават с широк спектър от дейности, същото не важи за момчетата. Позовавайки се на резултатите от доклада, Джулия Голдън, маркетинг директор на “Lego Group”, казва пред „Гардиън“: „Работим усилено, за да направим „Лего“ по-приобщаващо. Традиционно „Лего“ е достъпно повече за момчета, но продукти като линията за изкуства и занаяти “Lego Dots” или “Lego City Wildlife Rescue Camp” са специално проектирани да се харесат и на момчета ,и на момичета”. Тя каза, че „Лего“, което е основано през 1932 г. от дърводелеца Оле Кирк Кристиансен и се е превърнало в най-големият производител на играчки в света, вече не обозначава нито един от своите продукти „за момичета“ или „за момчета“.