Тази сутрин започна източването на допълнителното гориво от борда на „Вера Су“. Това се прави с цел предотвратяване на замърсяането. Това каза на брифинг директорът на Главна дирекция „Аварийно-спасителна дейност“ във Варна Румен Николов.
„Следобяд ще се организира подводно заснемане на състоянието на кораба“, обяви той, но уточни, че това ще се случи само ако климатичните условия го позволят.
Николов увери, че в случая няма сериозно нахлуване на вода в кораба и е установено, че количеството й не се увеличава.
„Не е изключено дънната част на кораба да е овлажнена. Затова са предприети мерки за осигуряване на етапно разтоварване на кораба“, заяви той и поясни, че се разработва и още една технология, която да позволи изсмукване на товара и прехвърянето му на самоходни баржи.

Николов съобщи още, че получават съдействие от екипажа.
„Източена е водата от един от баластните танкове, изтоена е водата. В момента корабът е в хоризонтално положение, стабилизиран, няма проблеми с екипажа. Нямат проблеми с храна, нямат заболели“, увери той.
Служебният министър на транспорта Христо Алексиев коментира, че към момента корабът не потъва, а навлиза вода в него. Според него дори и да потъне, това не е най-важното, тъй като той е на 33 години.
“Важното е товарът да бъде изваден безопасно от там”, коментира той.
Корабът „Вера Су“ продължава да потъва | NewsONE
Алексиев подчерта, че ако всичко се прави както трябва, няма опасност от екокатастрофа.
По-рано от екоминистерството обявиха, че през един час се взимат водни проби в района на авариралия кораб “Вера Су”, включително и през изминалата нощ. До момента данните показват, че стойностите на амониевия азот показват стабилна тенденция на задържане до обичайните стойности за крайбрежните води в района.
Христо Алексиев: Корабът „Вера Су“ потъва | NewsONE
От там обясняват, че се взимат полеви проби за установяване на показатели като PH активна реакция, температура, разтворен кислород, наситеност на кислорода, данните от които също показват, че тенденцията е стабилна – към днешна дата е такава, каквато е била към 25 септември, преди неуспешната операция по прехвърляне на товара.