Ресторантите на известната верига за бързо хранене KFC в САЩ подготвят пускането на менюта, които ще включват храни подобни на пилешко месо, но базирани изцяло на растителна основа.
Компанията е поредната от бранша, която адаптира своите хранителни предложения за хора, които не ядат месо, въпреки че концептуално ресторантите й залагат основно на това. За целта KFC е сключила договор за партньорство с Beyond Meat Inc и се очаква новият растителен продукт имитиращ месни продукти да се предлага от 10 януари.
След разпространението на новината акциите на Beyond Meat Inc скочиха със 7%. Един от най-популярните хранителни брандове под шапката на KFC – Yum`s е с 4 000 ресторанта на територията на САЩ.
През февруари миналата година Yum и Beyond обявиха глобално партньорство по създаването на растително меню за Yum’s KFC, Taco Bell and Pizza Hut през следващите няколко години.
Повечето вериги за бързо хранене вече имат партньорства с производители на фалшиво месо, като те добавиха веганско и вегетарианско меню. Например, конкурентът на Beyond Impossible Foods Inc работи с Burger King.
KFC залага изключително много на пилешко месо в менюто си, което се изготвя по специална рецепта. Всички бургери и сандвичи са базирани именно на него.
Твърди се, че първоизточникът на специфичния вкус на пилешкото е свързан със специална формула на приготвяне и подправки, а тайната е била завещана от създателя на веригата полковник Сандърс през втората половина на 20 век.