Градският транспорт в София излиза на протест на 18 май заради финансовия упадък на транспорта в столицата, предаде БГНЕС.
„Нашият протест ще се състои на 18 май, сутринта – в 8.00 часа на няколко възлови кръстовища на територията на град София,“ информира Иван Кирилов, който е председател на Федерация на транспортните работници към КТ “Подкрепа”.
Федерация на транспортните работници „Подкрепа“ проведе среща с ръководствата на синдикалните си организации в “Столичен автотранспорт” ЕАД, „Столичен електротранспорт“ ЕАД, „Метрополитен“ ЕАД и „Център за градска мобилност“ ЕАД по повод нарасналото напрежение във връзка с несигурността в своевременното изплащане на трудовите възнаграждения на работещите в дружествата.
Иван Кирилов посочи, че всички работещи в четирите дружества, които не са на работа, ще бъдат призовани да дойдат и да протестират, за да постигнат целите си.
„Евентуално да направим и една бъдеща среща с министър-председателя, с министъра на финансите. Това да провокира една такава среща с ясната цел да се дофинансират дружествата“, посочи той. Кирилов каза след срещата, че са се обединили върху това, че е крайно време държавата да обърне внимание на този вид транспорт. „Независимо, че последните около 6 месеца акцентираме нееднократно затова, че е необходимо дофинансиране, за да може да оцелеят дружествата, налице няма такова“, заяви той.
Кирилов заяви, че не им остава нищо друго, освен да извършат “едно протестно действие през другата седмица”. “С което да апелираме да ни се обърне внимание, да се отпуснат средства, за да може да бъдат обезпечени дружествата и да функционират нормално“, каза той.
Ситуацията е изключително тежка, заяви и Йордан Младенов, председател на синдикална секция „Подкрепа“ към „Столичен автотранспорт“.
„В момента започваме да изолираме доста автобуси да седят така по плаца, да не се използват да возим гражданите, предвид това, че няма пари за части и то даже за много елементарни неща. Очертава се, ако така продължава държавата да не ни подпомогне, съкращаване на коли по линии, съкращаване на персонал. Дано гражданите на столицата да ни разберат и да ни подкрепят. Аз не вярвам те да бъдат доволни при съкращаване на доста от линиите на автобуси, дали ще им бъде по-добре да чакат по 15-20-30 минути повече”, каза Младенов.
“Очаква се още от 1-ви, вместо от 15 юни, градският транспорт в София да премине към лятното разписание на движение на заради недостиг на средства, обяви кметът Йорданка Фандъкова. Задълженията на транспортните дружества в момента са в размер на 144 милиона лева.
“Най-вероятно ще се наложи още от 1 юни да влязат в сила, но това също няма да помогне. Забавянето на заплатите реално се случва, не защото ние искаме това или директорите на дружествата, а защото не постъпват средства и се изчаква да се съберат средства, буквално на ръчно управление, за да може да се платят заплатите и да може след това да се плащат и горивата. Плащането им също се бави. Да, очаквам разбира се, и компенсации за горивата”, каза кметът на столицата.
Фандъкова поиска от държавата компенсации и заради повишените цени на тока. Заплатите на работещите в транспортните дружества са осигурени до актуализацията на държавния бюджет, потвърди кметът.