fbpx
23.6 C
София
15 август 2022 | понеделник | 22:05

Младите ни учени донесоха 79 медала от най-престижните състезания през 2021 година (ГАЛЕРИЯ)

Постиженията на българските деца ги поставят в лидерските позиции по природни науки в световен мащаб

- РЕКЛАМА -spot_img

Младежите от Сдружението на олимпийските отбори по природни науки продължиха да доказват своите способности пред целия свят, като за миналата година донесоха 79 престижни медала – 13 златни, 30 сребърни и 36 бронзови.

Постиженията им бяха доказани на 16 авторитетни състезания – международни, европейски и балкански олимпиади по химия, физика, информатика, математика, биология, лингвистика, астрономия и астрофизика.

За сравнение през 2020 г. броят на отличията е 53 (8 от които златни), а през 2019 г. – 76 медала (сред тях 12 са златни).

От 1959 г. насам, когато се провежда първата олимпиада – тази по математика, България е натрупала над 1100 отличия.

Представители на младите ни надежди в природните и точни науки

Българските национални се обучаваха, подготвяха и състезаваха в необичайна обстановка. Макар домакинствата от Европа и Азия да бяха единствено виртуални, това не попречи на най-добрите ни ученици да представят България изключително достойно.

И въпреки, че церемониите по откриване и награждаване се осъществяваха в онлайн платформи, а медалите бяха доставяни по пощата – заслужените отличия говорят сами за себе си.

С тези световни признания българските ученици отново поставят страната ни на световната карта на бъдещите надежди в сферите на различни научни дисциплини.

За да продължат своето развитие и прогрес, зад тях застава и най-голямата благотворителна инициатива – Операция „Жълти стотинки“, чието 10-то издание тече в момента и ще продължи до края на януари т.г.

Събраните средства ще бъдат дарени на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН). Те ще се използват за обучения, лабораторни занимания, осигуряване на лектори, разработване на задачи и специализирана подготовка по съответните научни дисциплини.

Цветин Филипов
Цветин Филиповhttp://www.newsone.bg
Цветин Филипов е журналист на информационния сайт NewsOne.bg. Всеки ден той ще ви запознава с най-важните и любопитни вътрешнополитически теми в страната, но ще научавате много от него и за сложните международни събития в областта на геополитиката, сигурността и икономиката. Цветин е репортер с опит в сферата на телевизионната журналистика и магистър по "Международна сигурност" от Софийския университет "Св. Климент Охридски" . През последните години изследователските му интереси са насочени силно към процесите в региона на Източна Азия.
Последни новини