През изминалата седмица летище София беше проверено от международна организация. Инспекцията имаше за цел да изследва задълбочено целия път на пасажера – от транспортната свързаност с летището, регистрацията за полет и обработка на багажа, проверка за сигурност, граничен и митнически контрол, заведенията за хранене и търговските зони, удобствата и организацията на процесите при пристигане и заминаване, включително отношението на служителите, чистотата и санитарните зони, качеството на безжичната интернет връзка и много други. В следващите седмици резултатите ще бъдат представени в официален доклад.
На база на резултатите от проверката летище София ще планира и осъществи десетки подобрения – както по отношение на инфраструктурата, така и по отношение на процесите и технологиите, за да подобри комфорта за пътниците и ефективността на операциите.
Целта на инициативата е безпристрастно да се оцени потребителското преживяване на летището, като определи силните страни и областите за подобрение.
През юни летище София обяви стратегическата си цел да стане 5 звездна регионална аерогара до 2028 г. В следващите 5 години трябва да се реализират 4 ключови области – “Потребителско преживяване”, “Ефективност”, “Околна среда” и “Икономически и социален принос”.