С приключването на учебната година все повече родители търсят подходящи дейности за лятната ваканция. Стремят се да изберат такива, които да развиват комплексни качества и по – голяма увереност. Едно от малко познатите, но интересни занимания, е менталната аритметика. Какво представлява тя и как развива детските възможности в ефира на Newsone разказа Гергана Бухова от SmartyKids – България.
Когато подкрепяме детето да развие таланта си, тогава в него остава усещането, че е чуто и разбрано, убедена е преподавателката.
“Ключово е идентифицирането и развитието му. Полагането на усилия и изграждането на добри навици помага за изграждането на увереност. Когато постигат нещо сами, децата я придобиват през собствения си опит и се превръщат в уверени възрастни”, поясни тя.
Индивидуалният подход също е ключов, за да се изградят умения за учене, обясни Гергана Бухова.
“Голяма част от учителите полагат усилия, но е трудно в рамките на един учебен час да се отдели индивидуално внимание на 20 деца. Добре е да се прилага и интердисциплинарен подход, който дава възможност да се интегрират знания от различни дисциплини. Така се добива по-широк поглед и разбиране за нещата”, посочи преподавателят.
В SmartyKids се стремят към цялостно хармонично развитие на децата.
“Знанията не са насочени само в конкретна област, а към развитие на когнитивните характеристики. Работи се върху развитието на логическо и абстрактно мислене, както и върху способността за концентрация. Когато децата усъвършенстват способността си да се концентрират, те много по-лесно се справят в непознати ситуации. Това им помага във всяка една сфера, включително в социалните взаимоотношения”
Менталната аритметика е един от способите за постигане на висока степен на концентрация. Тя е подходяща за деца от 4 до 12 години. Един от помощните инструменти при нея е древно китайско сметало.
“Децата успяват да смятат много бързо голяма поредица от събираеми. Това е трудно постижимо при стандартния способ на изчисление. По този начин те забързват мисловните си процеси. Самият досег на възглавничките на пръстите с топките на сметалото стимулира мозъчните процеси”, обясни експертът.
Обучението протича на няколко нива.
“Работи се в малки групи, което позволява да има индивидуален подход. Децата започват да разчитат на собствените си възможности и това се разпростира във всяка сфера на живота. Обучението помага да експериментират повече и да не се притесняват от грешки. Казваме им, че грешката показва какво още може да се научи. Тя води към нови знания, затова не е страшна”, убедена е Бухова.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here