fbpx
16.8 C
София
неделя | 29.05.2022 | 01:11:06
неделя | 29.05.2022 | 01:11:06
16.8 C
София

Корнелия Нинова и посланикът на Япония обявиха нова инвестиция в българското кисело мляко

Компанията за производство на кисело мляко е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери вицепремиерът

- РЕКЛАМА -spot_img
- Реклама -spot_imgspot_img

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма “Мейджи”. Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна  и развойна дейност в компания за производство на кисело мляко.

Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.

Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

Компанията за производство на кисело мляко е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава  лабораторията.

Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

Н.пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“.

 „Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.

Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. „Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави“, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.

Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова.

Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.

Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.

Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.

- Реклама -spot_imgspot_img
Мариана Климентиева
Мариана Климентиеваhttp://www.newsone.bg
Мариана Климентиева е журналист на информационния сайт newsOne.bg. Всеки ден тя ще ви информира за най-важните и любопитни обществени теми, новини от икономиката, земеделието, технологиите и светските новини. Мариана е редактор с над 18-годишен опит в печатните издания и онлайн издания и е и магистър по "Журналистика " от Софийския университет "Св. Климент Охридски" .
Последни новини
- Реклама -spot_img
Още новини
- Реклама -spot_img

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук