Ако потребителят оспори пред доставчика получената сметка за ток, газ, телефон до произнасянето на търговеца за основателността ѝ потребителят не е длъжен да плати сметката. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
“Цената на тока не е повишавана от последното увеличение с 10% през юли. В сила е и мораториум. Възможно е да се получат високи сметки, които да се сторят съмнителни на потребителите. В този случай има една стъпка, която може да се предприеме”, посочи той.
Маргаритов обясни в ефира на bTV, че докато доставчикът се произнесе по жалбата не трябва да преустановява услугата към потребителя. Също така не може да начислява допълнителни такси.
По отношение на мобилните оператори той заяви, че ако се опитат да натоварят хората с излишни разходи, от комисията са готови да предприемат действия и в тази връзка и с тяхна помощ вече прекратяването на договор с мобилен оператор се случва, след заплащането на три месечни такси. По думите му тази практика съществува само у нас и подчерта, че я няма в други страни-членки.
Председателят на КЗП обяви още, че един от операторите е преосмислил решението си за вдигането на таксите, а на останалите е забранено със заповед на КЗП.