fbpx
More

    Български изкуствен интелект с шанс за интегриране в системите на европейски и американски банки

    "Melinda" е интелигентна чат платформа, създадена специално за банковия и финансов сектор

    Българска технология, базирана на изкуствен интелект, съвсем скоро може да се окаже в помощ на банкови клиенти в Западна Европа и Съединените щати. Пред Bloomberg TV Bulgaria търговският директор на компанията – разработчик Момчил Зарев обясни, че технологията има потенциала да реши някои от сериозните проблеми пред сектора, свързани с измами и пране на пари. Накратко, “Melinda” представлява виртуален асистент, който помага на клиентите да използват по-добре техните услуги.


    “Преди 2 години основният начин за комуникация между банките и клиентите, особено бизнес клиентите, беше да се използва банков консултант. Ако имаха нужда от кредит, хората отиваха в офиса, за да могат да разберат какви са различните услуги на банката. Един изкуствен интелект може да замести такъв консултант”, коментира Момчил Зарев и обърна внимание на тенденцията технологии, използващи изкуствен интелект да засилват присъствието си в редица технологични дейности с избухването на пандемията.


    Виртуални ботове с такива функционалности са изключително популярни в Европа, а навлизат с постепенни стъпки и у нас. Зарев обяснява, че технологията обработва естествени езици и това е фундаменталният принцип, на който е базирана – специфика, с която българската компания се занимава от близо 30 години.


    “Напредъкът в софтуера и хардуера позволява да се създават решения, които само допреди 10 години бяха изключително трудоемки и не работеха добре”, споделя още той.


    Системата е била представена на едно от най-големите международни изложения в областта на финансовите технологии Money 20/20 в Амстердам, а надеждата на разработчиците е, че съвсем скоро ще влезе в употреба.