Имали ли сте усещането, че за редица медии в България е от по-голямо значение да ангажират времето и вниманието ви с новини, свързани със събития и личности извън пределите на родината ни? Когато стартирахме newsONE през 2021 година нямахме никаква идея какво да бъде съотношението на новините в медията. Последвахме мнението на редица “експерти”, които консултираха или бяха ангажирани с проекта, да имаме международни новини. Но за 16 месеца не спряхме нито за миг да анализираме трафика на медията, профила на аудиторията в различните ни канали и платформи и техните интереси и нагласи. И така през есента на миналата година вече знаехме отговора – нашата аудитория, без значение от нейното географско местонахождение се интересува от новините за България и новините от България.
С newsONE.bg покрихме новините “за България” – всички важни теми от държавните институции, които определят дневния ред и бъдещето на страната ни. Новините, които за България са важни. newsONE.bg ще продължи да поднася новините такива, каквито са, без никаква цензура и намеса, защото сме напълно сигурни, че това е правилният начин. Но какво се случва с новините “от България”?
През септември 2021 година взехме решение да преформатираме бизнеса на групата, така че да отговаря на съвременните тенденции. Живеем във времена, в които важни са информацията и съдържанието, а тяхното “сервиране” до потребителя се случва по много и различни начини, които вече се различават доста от традиционните и добре познати форми като линейна телевизия, например. Като част от стратегията ни за развитие решихме, че е време да стартираме втора новинарска медия, която може да предложи новините “от България”. И така се роди “България1”.
“България1” е единствената българска национална медия за новини единствено от и за българските общини с активно участие на гражданите – тяхното мнение, похвали, критики, идеи. Платформата ще предложи съдържание от всички 28 области с общо 265 общини. Съдържанието е насочено към промотиране на българския бит, култура, обичаи, традиции, история, туризъм; но и силно застъпени социални, икономически и политически теми, свързани с живота на всеки един от нас. “България1” е медията за вашето населено място. Медията, в която ще може да научите всичко, да зададете въпроси, на които ние ще търсим отговори, да се запознаете по-добре с политиките, идеите и работата на местната власт и в частност кметовете и общинските съвети. Платформата ще съдържа текстови новини, видео новини, видео форми, аудио форми, както и редица иновативни инструменти, които в момента не се използват в България.
Защо “България1”, а не “BulgariaONE”, както би следвало, ако се придържаме към нашата корпоративна идентичност? Защото за нас от първата секунда беше ясно, че щом ще правим новинарска платформа за новините от България, то тя трябва да е българска във всеки един възможен аспект – от името, през чуждиците, до каузите и акцентите. Единицата в наименованието на платформата символизира две неща – първото е събирателния образ на платформата да обедини на едно място всички новини от страната, а второто е символ за така необходимото единство на българския народ. Единство, което може да ни позволи да променим живота си към по-добро.
Защо си позволяваме да комуникираме “България1” като “единствената национална медия”? Защото до момента в България национални медии няма. Има медии с национално покритие, но не и такива, които да са със 100% българска собственост, 100% съдържание от и за България, 100% българско финансиране, 100% български рекламодатели* и на 100% да поставят българският национален интерес като свой основен приоритет. А “България1” е всичко изброено – 100% българска национална медия.
*NOG ще следва стриктна търговска политика относно рекламодателите в “България1”. При метода на свободно търговско договаряне “медия-клиент” няма да се допускат рекламодатели, които не са с ясна собственост и минимум 51% българска собственост. Чужди компании ще могат да рекламират в медията единствено в отредените позиции за платформата на AdSense на Google.